Nuroc!
Am fost în test ride cu un Harley Davidson. De data asta: H-D STREET BOB SPECIAL.
Cu o înălțime la șa de 680 mm, o masa de 291 kg și o cilindree de 1.690 cmc, uzina asta H-D este cu totul altă joacă față de Ducati-ul meu iubit.
H-D STREET BOB SPECIAL este o bestie, având un cuplu de 130 Nm la 3000 rpm. Ca termen de comparație, modelul Iron 883, deja testat și despre care v-am povestit deja, are 70Nm@3.500rpm.
Dar destul cu amănuntele de natură tehnică.
Hai cu impresiile:
– primul contact: nu înțelegeam de ce tehnicianul de la H-D îmi spunea să îmi pun cheia în buzunar. “Ăsta-i prost? Am venit să mă dau cu mobra, nu să-mi fac poze cu ea.” În final, am înțeles că bestia avea sistemul de contact keyless. “Bine ai venit la oraș, prietenaș!” /faceslap. Normal pentru un model 2016 să se alinieze tendințelor din lumea moto.
– pleacă reprezentantul H-D și mă lasă singur cu agregatul. Într-o parcare relativ goală, am început s-o manevrez și mă gândeam că ar fi bune niște oglinzi din ălea ca la dube. Și semnalizare acustică pentru mers cu spatele!
– contrar oricăror așteptări, nu este o motocicletă agresivă. Cuplul este livrat linear, începând din ture joase, iar motorul are oricând o rezervă de putere. Vă zic drept că este foarte reconfortant să știi că poți conta pe motocicleta de sub tine.
– H-D STREET BOB SPECIAL este fix tipul de motocicletă pe care o vezi în Sons of Anarchy. Dar, băi, nene… mi se pare de nepracticat poziția de pe astfel de motociclete. Crampele de care am suferit cât m-am dat cu ea… să nu vă povestesc. Sunt convins că și protecțiile mele m-au inoportunat într-o bună măsură. Când am intrat în giratoriului de la ZOO Băneasa, eram destul de convins că o dau pe jos. Poziția avansată a picioarelor și scărițele alea nasoale, plus ghetele mele erau moartea pasiunii. Pot să spun că nici poziția mâinilor pe ghidonul semi-înălțat nu mă prea coafează. Spre deosebire de Ducati, unde ești în simbioză cu motorul, pe H-D STREET BOB SPECIAL ăsta ești “în vânt”.
– când dădeam semnal, știam că am dat semnal, auzem că am dat semnal, dar nu vedeam martorul care îmi arată că am dat semnal. Nu-i nimic! L-am găsit când am ajuns în parcarea celor de la H-D București. Bun și așa.
– Iar în parcare, ce să vezi?!?!? Cu ghetele mele nu puteam fizic să scot cricul de sub bestie. Am încercat câteva minute bune, după care, înfrângându-mi ego-ul masculin, am decis să claxonez după tehnicianul H-D. A ieșit zâmbind: “Hăhă. E de la ghete. Nu mai încerca.” Mi-am dat seama că nu sunt primul care are problema asta. Și nu o să fiu nici ultimul!
În concluzie, experiența asta a fost una neutră. Nu mi-a displăcut, dar nici nu m-a marcat.
Pot să afirm faptul că H-D STREET BOB SPECIAL este inutil în traficul urban, dar este motocicleta cu care poți face ieșiri memorabile fără să te resimți, DACĂ te deprinzi cu poziția specifică.
Însă, faptul că îți dă senzația că poți să tragi de gaz “la infinit” este marea șmenozeală.
PS La sfârșitul lunii, la evenimentul HARLEY ON TOUR am să testez un HARLEY-DAVIDSON STREET® 750 pentru că eram curios să văd cum se simte cel mai accesibil model H-D.
Pace!