Pentru legătura directă Gara de Nord – Aeroportul Otopeni, CFR Călători a avut în vedere:

  1. dublarea liniei de cale ferată Mogoşoaia – Baloteşti
  2. construcţia unei noi linii către Terminalul T1 Aeroportul Otopeni.

Proiectul CFR Călători a costat aproximativ 100 de milioane de euro. Termenul iniţial era luna mai 2020, adică 05.20. Azi suntem în 12.20.

Vă daţi seama că linia asta era prevăzută să deservească UEFA Euro 2020?

1, 2, 3, şi :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :))) :)))

calea ferată CFR Golenţi - Calafat
calea ferată CFR Golenţi – Calafat

Este a doua linie de cale ferată deschisă în România post-Ceauşescu, după fabulosul tronson dintre Golenți și Calafat. 

Garniturile CFR Călători vor circula pe această rută începând cu data de 13 decembrie 2020.

Trenurile vor rula pe distanţa de 18.9 km  pe traseul București Nord – Mogoșoaia – Aeroport Henry Coandă Terminalul 1 în aproximativ 25 de minute. Aici mie mi se pare un pic de wishful thinking.

Conform hotnews.ro traseul este București Nord – Pajura – Depoul București Triaj – Parc Mogoșoaia – Mogoșoaia – Racord Aeroport T1 – Patinoar PO punct oprire – Aeroport Henri Coandă T1.

Trenurile vor circula la un interval de 40 de minute pe sens de deplasare.

Aceste garnituri favorizează şi naveta spre și dinspre Capitală, realizând legătura feroviară directă între Gara de Nord, aeroportul Otopeni și rețeaua națională oferind condiții de călătorie îmbunătățite și siguranța circulației conform standardele europene.

Personal, o consider un instrument util. Mai mult ca sigur voi folosi aceste trenuri când v-om putea circula liber-ish.

Mersul trenurilor către Aeroportul Internațional Henri Coandă îl puteţi consulta pe mersultrenurilor.infofer.ro.

foto peron CFR Cristian BULUGEA
foto peron CFR Cristian BULUGEA

sursa foto Cristian BULUGEA

Glasul roţilor de tren / CFR Călători, 2020, Românistan
Etichetat pe: